Total Pageviews

Sunday, January 9, 2011

melihat-lihat gambar lama, akhirnya aku terjumpa gambar yang lukisan ynag diambil semasa Bengkel Penulis Remaja Langkawi pada thn 2005 dulu. Lukisan berkumpulan yang menggunakan kaler jenis 'acrylic'. kaler yang hampir menyerupai cat minyak, tetapi bila ditambah air akan menjadi seperti cat air (water colour).


aku masih ingat bila semua peserta kena melukis 1 lukisan atas kain putih yang direntang panjang. peserta yang melukis dengan baik akan mendapat 1 buku kertas lukisan yang cantik. aku pun dapat. aku cuma lukis kartun perempuan bertudung. buku lukisan tu aku masih simpan dan aku syg sngat buku lukisan tu. namun, peserta bukan saja kena melukis, tapi.... kami jugak kena buat persembahan. aku dpt partner utk persembahan dengan sorang budak junior brnama Amalina. huhuhuhu.... kenangan lucu. kami menyanyi lagu dr kump. Sixth Sence- Hari ini dan semalam. lps tu baru la kami kena melukis atas kanvas dengan acrylic. 1 kanvas utk 1 kump yg lebih dr 5 org. ahli kump, plak terdiri dr pelbagai peringkat umur dr sek. rendah dan menengah termasuklah kami dari tingkatan 6. seronok bila melukis ramai2 atas 1 kanvas. mcm2 cara mengikut individu. bangkel tu dibimbing oleh Yusof Gajah dan rakan2nya. mmg best bila dpt belajar melukis dengan seorang pelukis terkenal. sedikit-sebanyak, ilmu dr dia dpt dikongsikan dengan kami. terima kasih kepada LADA Langkawi yang menjadi penganjur bengkel tersebut. ........


hasilnya... lukisan2 di bawah ni la..... tp lukisan ni semua adalah hak milik LADA sebagai penganjur. dan yg aku paling suka dan sedikit bangga apabila lukisan kump aku ada dipamerkan di dpn Underwater World semasa 1 karnival diadakan, tp aku lupa karnival apa.... mungkin Pesta Air....em..x pasti pulak.


yeeaahh...ini lukisannya...............



ini dr kump Rafuan



hah...ini lukisan kumpulan aku....



kump Siti Norain Kaswa..



kump Din

ada lg lukisan lain.... tp xde plak gmbarnya.... ini ja yg tinggal. sekurang2nya ada jugak utk kenangan dan ingatan aku. huhuhu.....

2 comments:

  1. woit mak cik, keraplah sket update..kikikih :P

    ReplyDelete
  2. hahahahaha....aku xtau nak bercerita mcm ang la... kihkih

    ReplyDelete

My little Tarantula